lørdag 22. oktober 2011

Bursdag!

I går var det min bursdag, og jeg ble faktisk hele 24 år. Vanligvis så liker jeg å feire dagen min så stort jeg bare kan, for det er jo en kjempefin unnskyldning til å få gjester, men ikke i år. I år var det ingenting jeg heller ville en å feire dagen sammen med min kjære mann.

Jeg skulle ikke på skolen før kvart på ti, men ble vekket til frokost på sengen klokken åtte av Espen som hadde vært våken siden kvart over 6 (som er ganske uvanlig). Han hadde laget pannekaker og kakao, og det hele var rett og slett en glimrende start på dagen.
Jeg måtte til slutt på sykehuset, på grunn av skolen ikke maten til Espen, men var hjemme igjen til 12. Da spiste vi lunsj sammen før vi vendte snuten mot Žilina.

Espen venter på toget
I  Žilina skulle vi bare gå rundt å sulle, og til min store lykke så endte vi opp inne på et kjøpesenter. Vi endte opp med noen nye ting begge to, og var serdeles fornøyd med det.
Her er vi i sentrum i Žilina, og dere kan ser kirken i bakgrunnen
 Etter noen timer i Žilina vendte vi snuten hjem. På toget traff vi Jojo som for tiden studerer i Katovice, og det var kjekt å snakke litt med ham på toget hjem. Da fikk vi trent litt på slovakisken, og han fikk prøve seg på engelsk. Jeg fikk meg også en skikkelig slovakisk brusdagsgratulasjon, men kyssing og det hele. Herlig kultur.

Tilbake i Martin stakk vi innom Turiec for å bestille massasje til Siri (svigermor) og meg, og etterpå gikk vi på Billa for å handle DIGG til kvelden. På dette tidspunktet var vi ganske trøtte i bena begge to, og gledet oss til å komme oss hjem i "joggasen".
Tilbake i Martin hvor vi ruslet litt rundt
 Vel hjemme begynte Espen på middagen, og i dag var det intet annet enn biff og vin som stod på menyen. Biffen og vinen var god, og selskapet enda bedre. Det er så enormt koselig med sånne lange måltider som ikke tar slutt, mest fordi man har så mye å snakke om.
Jeg hadde en kjempefin bursdagsfeiring, og koste meg fra ende til annen. Så er jeg også så heldig at jeg har litt bursdag i dag også, for nå kommer nemlig svigerforeldrene mine på besøk, og i tillegg har de presanger i koffertene! Jeg er jammen heldig, ingen tvil om det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar